3-4-5 MAIG 2024
TICKETS
02/06/2021

COMUNICAT GRAN PREMI COMIC BARCELONA 2021

En relació a la polèmica del GRAN PREMI COMIC BARCELONA 2021, FICOMIC vol realitzar les següents puntualitzacions:

Els Premis Comic Barcelona van ser instaurats per reconèixer la tasca dels diferents professionals que treballen en el sector i compten amb unes bases que són públiques i són garants de la transparència de les mateixes. Per decidir els guanyadors dels Premis, FICOMIC delega cada any aquesta tasca en un jurat integrat per persones acreditades dels diferents àmbits i veus del món del còmic i que actua amb total independència de criteri i valoració. El jurat d'enguany estava format per 8 membres: Antonio Altarriba (Gran Premi Comic Barcelona 2019), Ana Galvañ (autora), Cristina Hombrados (Associació de Crítics i Divulgadors de Còmic d'Espanya), Ulisses P. López (Associació d'Autors de Còmic d'Espanya), Albert Mestres (llibreter especialitzat, Continuarà Còmics), Álvaro Pons (Director de la Càtedra d'Estudis del Còmic de la Universitat de València i crític de còmics), Marika Vila (autora, tècnica editorial i teòrica de la historieta) i Antoni Guiral (crític, editor, guionista d'historietes i comissari d'exposicions de Comic Barcelona). Les decisions que va adoptar el jurat complien amb les bases vigents dels premis.

FICOMIC vol agrair totes les propostes que ha rebut fins ara per a la millora dels premis, les estudiarà i, com fa cada any, incorporarà aquelles novetats que contribueixin a la divulgació del treball de tots els professionals del món del còmic i a sumar nous lectors.

FICOMIC és una federació sense ànim de lucre integrada per representants dels gremis d'editors, llibreters i distribuïdors de Catalunya que va ser creada al 1988 amb l'objectiu de promocionar, divulgar i ampliar la base de lectors del còmic. COMIC BARCELONA s'ha convertit en una de les fires de referència del sector on més de 100.000 lectors tenen l'oportunitat de connectar cada any amb els autors i autores que participen directament en el saló i amb una àmplia exposició de la riquesa i la diversitat cultural i editorial que envolta al món del còmic.

Volem posar en valor la labor de FICOMIC en aquests anys estant al costat dels autors i autores, escoltant i fent costat a la professió; i seguim i continuarem treballant en això, a través del diàleg i establint ponts de col·laboració.

3540 visites

Organitzat per: